83: KİTAP YORUMU : Bilgisayara Giren Tırtıl


Kitap Yorumları, Hidayet Karakuş, Bilgisayara giren tırtıl, Bilgi Yayınevi, Hikaye (Öykü), Çocuk, Edebiyat

Yazar: Hidayet Karakuş
Baskı Tarihi:2005
Sayfa Sayısı:96
ISBN:9789754944636
Yayınevi:Bilgi Yayınevi
Kitabın Türü: Hikaye (Öykü), Çocuk, Edebiyat

KİTAP HAKKINDA


Bilgisayarınız verdiğiniz komutları yerine getirmiyor, anlayamadığınız yazılar yazmaya ve şaşırtıcı şeyler yapmaya mı başlıyor?

Dikkatli olun! Mor Gezegenliler tarafından ele geçirilmiş olabilir. Tıpku Gmktuğ’un bilgisayarı gibi…

Soluk soluğa okuyacağınız romanda, sizi bir uzay yolculuğu bekliyor.
 (Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan selamlar…

Geç kalmış yorumlar serisiyle yine, yeni, yeniden burada bu adam… Okuduğumu hatırladığım ilk kitap olan Bilgisayara Giren Tırtıl ile karşınızdayım bu gün. Biraz kitaptan biraz da kitabı alırken yaşadıklarımdan bahsedeceğim sizlere…

İçerik Yorumu

Öncelikle kitaptan başlayalım. Hidayet Karakuş’un küçük dimağlar için yazmış olduğu sayısız kitaptan bir tanesi Bilgisayara Giren Tırtıl.

Öykünün içeriği anlamında bu yaştaki bir adamdan çok fazla bir yorum beklemediğinizi düşünerek üzerinde pek durmayacağım. Sadece kitabı okurken aldığım notta şöyle yazmışım; “ Çocuk kitabı uzmanı değilim lakin, olaylar biraz hızlı cereyan ediyor gibime geldi.”

Notta da dediğim gibi bu konunun uzmanı değilim ancak eski bir dost ile karşılaşır gibi okudum Hidayet Karakuş’un Bilgisayara Giren Tırtıl kitabını. Hala aynı kapakla, aynı yayınevinden basılıyor olması ayrıca güzeldi benim için.

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,9

Neden Özel Bir Kitap

Kitap Yorumları, Hidayet Karakuş, Bilgisayara giren tırtıl, Bilgi Yayınevi, Hikaye (Öykü), Çocuk, Edebiyat

Az önce dediğim gibi benim okuduğumu hatırladığım ilk kitap Hidayet Karakuş’un Bilgisayara Giren Tırtıl kitabıdır. Bunu daha önceki birkaç yazımda daha ifade etmiştim. 22. İzmir Kitap Fuarı’na gittiğimizde Bilgi Yayın Evi standını gezerken, Çömez kitabı görünce bana göstermişti.

“Hemen kitabı almalıyım” krizine girmişken bir anda Hidayet Bey’inde orada olduğunu gördük ve kısa bir sohbet edip fotoğraf çekildim. Elbette kitabımı imzalatmayı da unutmadım. Okuduğumu hatırladığım ilk kitabımı kaybetmiş olmanın üzüntüsünü uzun süre yaşadıktan sonra bu güzel rastlantı çok ama çok güzeldi.

Kitap Yorumları, Hidayet Karakuş, Bilgisayara giren tırtıl, Bilgi Yayınevi, Hikaye (Öykü), Çocuk, Edebiyat


Artık ilk kitabım kitaplığımın en güzel noktasında. Bu güzel hatıra ve kitabımı imzaladığı için Hidayet Karakuş’a tekrardan teşekkür ederim.

NOT: Bu arada Çömez aylar sonra arşivinde aynı kitabı buldu ve bana bu resmleri gönderdi. Bu da güzel bir sürprizdi. 

Kitap Yorumları, Hidayet Karakuş, Bilgisayara giren tırtıl, Bilgi Yayınevi, Hikaye (Öykü), Çocuk, Edebiyat
 Kitap Yorumları, Hidayet Karakuş, Bilgisayara giren tırtıl, Bilgi Yayınevi, Hikaye (Öykü), Çocuk, Edebiyat

Yazım Dili Yorumu

“7 Yaş +” ibaresi ile satışa sunulan eserde dilin oldukça yalın ve akıcı olduğunu belirtmek lazım. Sadece bazı eski kelimelerin kullanıldığını da belirtmem lazım. Hidayet Karakuş’un okuduğum diğer kitaplarından da hatırladığım kadarıyla akıcı ve temiz bir dili var. Bu yaş grubu için uygun bir dil kullanılmış.

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,8

Yapısal Yorum

Kitap halen hatırladığım kapağı ile basılıyor. Mustafa Delioğlu’na ait kapak tasarımı oldukça güzel ve çocukların dikkati çekecek bir yapıda. Bilgi Yayınevi ilk basımlara nazaran yapılan son basımlarda kağıt kalitesini artırmış. Bu da ayrı bir güzellik katmış esere.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,8




11 yorum:

  1. ne güzel bir tesadüf olmuş,sizin adınıza sevindim...imzalı kitabın değeri de çok farklı olur:) kitapla ilgili yorumlarınız için de teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim iyi dilekleriniz için :D

      Sil
  2. Oğluma da okutabilirim o zaman :)

    YanıtlaSil
  3. Eski bir dost ile tekrar buluşmak olmuş kitap ile karşılaşma. Ben de ilk okuduğum kitabı yıllar sonra aradım buldum. Kapak aynıydı fakat içeğinin değiştiğini görmek üzdü beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen dediğin gibi oldu :d

      Behsettiğin kitap hangisi merak ettim

      Sil
    2. Altın Kitap'tan Altın Masallar . İçinde sevdiğim masallar yerine farklı masallar vardı ve sayfa sayılı azalmıştı.

      Sil
  4. hidayet karakuş iyi yazarlarımızdan yaaa. sevimli olsa gerek bu kitabısı :)

    YanıtlaSil
  5. Yazarı sevince kitaplara daha da ısınıyorum ben de :)) Kitabın adı da çok güzelmiş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :d Aynen dediğin gibi Hidayet Bey sevilmeyecek gibi değildi bu arada...

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.