39: KİTAP YORUMU : The 100 - Eve Dönüş

The 100 - Eve Dönüş, Kass Morgan, Bilim-Kurgu, Selen Ak, GO!, Kitap Yorumları,
Kitabın Adı: The 100 - Eve Dönüş
Yazar: Kass Morgan
Baskı Tarihi: Eylül 2015
Sayfa Sayısı: 328
İSBN: 9789759998288
Kitabın Türü: Bilim-Kurgu
Çeviri: Selen Ak
Dil: Türkçe
Yayınevi: GO!

KİTAP HAKKINDA


İnsanoğlu Eve Dönüyor

100 ekibi Dünya'ya inişlerinden haftalar sonra nihayet bir düzen kurmayı başarmıştır ama Kolonicileri taşıyan yeni iniş gemilerinin Dünya'ya gelmesiyle birlikte, hassas dengeler yavaş yavaş bozulmaya başlayacaktır.

Dünya'ya acil iniş yapan Koloniciler arasındaki GLASS yeni bir başlangıç umuduyla geldiği bu gezegende, hayallerindekinden çok farklı gerçeklerle karşı karşıya kalacaktır. Yaralı Koloniciler için canla başla çalışan CLARKE'ın aklında tek bir şey vardır: Dünya'da bir yerde yaşama ihtimali olan anne ve babasını bulmak. Wells, Yardımcı Şansölye ve muhafızlarının gelişiyle sarsılan otoritesini korumaya çalışırken Bellamy geride bıraktığını sandığı suçuyla yüzleşmekle kaçıp gitmek arasında bir seçim yapmak zorunda kalacaktır. 100 ekibi ya Dünya'da buldukları özgürlükleri için mücadele edecek ya da sahip oldukları her şeyi ve sevdikleri herkesi kaybedecektir.
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan Herkese Merhabalar…

Thee 100 serisinin son kitabı olan Eve Dönüş yaklaşık bir saat önce bitti. Hemen sizlerle yorumu paylaşmak için klavyenin başına geçtim. Ancakne diyeceğimi gerçekten bilemiyorum. Umarım saçmalamalarıma katlanacak kadar ayıksınızdır : )

  1. İçerik Yorumu

Bildiğiniz gibi ve de beklediğimiz gibi Koloni’deki hayatın biteceğini biliyorduk. Nitekimde öyle oldu ve kurtulabilenler yeryüzüne indi. Ancak işlerin yolunda gideceğini elbette beklemiyorduk.

Dünya’da beklenen savaş yaşandı ve Dünyalılar, Koloniciler ve Ötekiler karşı karşıya geldi. Beklenileni veren bir savaş olmasa da yinede olması beklenen savaş gerçekleşti diyebilirim.  Aslında bu savaştaki tatminsizliğim kitabın geneline yayılmış olan tatminsizliğin bir doruk noktası oldu.

Nasıl oldu ne oldu bilmiyorum ama son zamanlardaki en beğenmediğim kitabı sorsanız kesinlikle The 100 “Eve Dönüş” derim. Gerçekten bu kadar anlamsız bir sonuç kitabı ile karşılaşmadım uzun zamandır. Ne yazık ki beğendiğimi söyleyemeyeceğim.

Kitabın içinde yer alan 3 çift var; Clarke- Bellamy, Wells – Sahsa, Glass- Luke. Genelde bu üçlünün aşk ilişkilerini ve birbirlerine olan aşklarını okumakla geçti son kitap. Zaman zaman bu çiftlerin yanı sıra Clarke – Bellamy – Wells üçlü ilişkisine de şahit olur gibi olduk. (bunu deme sebebim sanki bazı bölümlerde Clarke, Wells’i her an öpebilecekmiş konumuna getirilmesi.)  Beni takip edenleriniz bilir maalesef aşk hikayelerini sevmiyorum. Durum böyle olunca da zevk alamadım kitapta.

Kitap son bulduğunda ise yine aynı hisse kapıldım; “Bu kadar mıydı?” “Daha başka bir şey olmayacak mı?” Ne yazık ki şu an için olmayacak. Serinin başka bir kitabı çıkar mı, çıkarsa alır mıyım bilmiyorum. Vakit kaybıydı demek istemiyorum ama bu kadar kısa bir kitabı 7 günde tamamlamama neden olacak kadar “iyiydi” demekle yetineceğim.

  1. Yazım Dili Yorumu

Kass Morgan’ın daha önceki kitaplarında da belirttiğim gibi gerçekten basit okunur bir kitap olarak hafızamda yer edecek bir eser The 100 “Eve Dönüş”.  Çevirinin de hatasız olması ve doğru şekilde yazılmasının da bunda katkısı mevcut. Bu nedenle Kass Morgan’ın yanı sıra Selen Ak’a da teşekkür etmek gerekiyor.

  1. Yapısal Yorum

Evet geldik beni hem memnun eden hemde beni çileden çıkartan kısma. GO! Kitap’ın kullandığı kağıt kalitesini seviyorum. Hele kitap kapağındaki şu mıknatıslı tasarıma gerçekten hayranım. Ancak bunun adına bedbahtlık mı dersiniz, şanssızlık mı dersiniz bilmiyorum ama kitabımda 239 ve 240. sayfalarda baskı hataları var. Kitapçıma güvenmesem acaba korsan mı aldım diyeceğim ama bu konuda şüphem yok. Bu nedenle kitabın benden eksi not aldığını belirtmem lazım. Ne yazık ki içerikteki tatminsizlik bu olayla katlanarak devam etti.


SEÇTİĞİM SÖZLER


Dünyayı böyle düşünmemişti. Uğrunda ölmeye değecek bir şey değildi burası. (Sayfa 13)

Yaşamlarımız yalnızca içme suyu ve temiz havaya bağlı değil. Yaşamlarımız birbirimize bağlı. (Sayfa 87)

Üzücü anıların yerine mutlu anıları koyamazdınız. (Sayfa 171)

Peki, "normal" bize tam olarak ne ifade ediyor? (Sayfa 218)

Bende çok insan kaybettim. Sözcüklerin bir şeyi değiştirmeyeceğini biliyorum. (Sayfa 247)

Bende çok insan kaybettim. Sözcüklerin bir şeyi değiştirmeyeceğini biliyorum. (Sayfa 247)


Gerçekten yaşamak için zekadan fazlası gerek. İstek gerek. (Sayfa 310)

The 100 - Eve Dönüş, Kass Morgan, Bilim-Kurgu, Selen Ak, GO!, Kitap Yorumları,

SERİNİN DİĞER KİTAPLARI

The 100 - Eve Dönüş, Kass Morgan, Bilim-Kurgu, Selen Ak, GO!, Kitap Yorumları,

The 100 - Eve Dönüş, Kass Morgan, Bilim-Kurgu, Selen Ak, GO!, Kitap Yorumları,

4 yorum:

  1. Ben bu seriyi devam ettiremedim, ettirmeyi de düşünmüyorum. Aşklı meşkli kitapları ben de sevmiyorum. Üstelik bu hanım ablamızın anlatım tarzına ısınamadım, çok güzel bir konuyu kullanamamış bence. İlk kitabı zorla okumuştum, fuarda indirim vardı. O zamanlar dizisi de daha yeni başlamıştı. Tamamen hayal kırıklığıydı benim için. Ne uzun yazdım yahu, başka yorumlarda görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazını okumustum ilk kitapla ilgili olarak (Son kitabı okuduğum sırada okudum) Nazlıhan sen mi etkiledin yoksa beni :)

      Sil
  2. anaam sonuç kitabı kötüyse başlanmaz :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Anaam" derken :) Oku sen gene herkes aynı şeyleri düşünecek diye bir kaide yok

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.