3 FİLM YORUMU : Karaoğlan Geliyor / Cengiz Hanın Hazineleri

Mehmet Aslan, Kartal Tibet, Zeki Alaysa, Ceyda Karahan, Kanat Tibet, Meral Zeren, Ahmet Metin, Kazım Kartal, Serpil Gül, Film Yorumları,
Vizyon Tarihi  ?
Yönetmen:      Mehmet Aslan
Oyuncular:      Kartal Tibet, Zeki Alaysa, Ceyda Karahan, Kanat Tibet, Meral Zeren, Ahmet Metin, Kazım Kartal, Serpil Gül
Tür:     Macera, Tarih
Ülke:   Türkiye

FİLMİN KONUSU


Cengiz Han fetihleri sonrası elde ettiği hazinelerin saklanmasını talep eder. Görevli iki kumandandan biri Karaoğlan’ın babasıdır. Yıllar sonra Karaoğlan bu hazinenin peşine düşer aynı zamanda annesinin katilini ve obasını basan katili de aramaktadır.

FİLM YORUMU


Cahil Okur’dan herkese merhabalar.

Bu kadar eski bir filmle karşınızda olduğum için kendime biraz gülüyorum aslında. Neden bu yorumu sizinle paylaştığıma gelince son birkaç gündür dilimde bir türkü vardı “Ak Aygırım Koşulur” türküsü.  Sanırım hepiniz bu türküyü Karaoğlan filminden hatırlarsınız… Durum böyle olunca bu akşam filmi izleyeyim dedim ve gerçekten mutlu oldum. Eski filmler günümüz filmlerine göre beni daha çok kendisine çekiyor gerçekten.

Filmi görsel açıdan değerlendirme yapmak gerçekten saçma olacak çünkü bugünün teknolojisinden çok çok uzakta. Ancak tarihsel bağlamda bu gün aynı kalitede filmler yapılabildiği yönünde ciddi şüphelerim var. Bu eleştiri yazısını yazmamın başlıca nedeni de bu.

Misal Cengiz Hanın ölmesi ardından devletinin üçe bölündüğünü bugün bilen genç sayısı oldukça az bence. Yada Türk Destanları’nda geçen o meşhur atların babasını yani Ayazağa’yı bilende yok denecek kadar az. Dede Korkut Hikayeleri’nden esinlenerek yazılmış bir senaryo var karşımızda. Benim oldukça hoşuma gitti.

Tabi bunları söylerken filmi ilk defa izlemediğimi de belirtmem gerekiyor sanırım. Birçok defa Karaoğlan Geliyor filmini izlemişimdir. Yine olsa yine izlerim. J


Sanırım fazla söz söylemeye gerek yok sadece duygularımı paylaşmak istemiştim. Keşke bu filmler günümüz teknolojisi ile yeniden çekilse… O zaman belki sahte kahramanlara hayranlık duymayı bırakır kendi kahramanlarımıza aşık olabilirdik.

NOT: Bundan sonraki süreçte zaman zaman böylesi eski filmleri paylaşmayı planlıyorum. Bakalım ne kadarını hatırlayacağız.

Hiç yorum yok

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.