20: KİTAP YORUMU: Ve Geri Kalan Her Şey - Pucca Günlük 2. Kitap

Ve Geri Kalan Her Şey - Pucca Günlük 2. Kitap

Yazar: Pucca
Yayınevi : Okuyan Us Yayınları

Türkiye'de blog denince akla ilk onun ismi geldi. Birçok insanın blog açma nedeni olurken, onu okuyan herkesin bazen dert ortağı, bazen de en çok güldüğü arkadaşı oldu. Kendine bestseller yazarların arasında sağlam bir yer edinen Pucca, maceralarına devam ediyor.
İlk kitabı "Küçük Aptalın Büyük Dünyası", "blog" nedir bilen bilmeyen herkesin tatil çantasındaki yerini aldı. Pucca, ünlü - ünsüz, onu okuyan herkesi kendisine hayran bıraktı. Yazdıklarını okuyan onunla birlikte öfkelendi, onunla birlikte ağladı, onun şapşallıklarına karnı ağrıyana kadar güldü.
Okurlar, aylarca hikayenin devamını bekledi, Pucca ise hep bir mutlu sonu...
Şimdi zamanı geldi, Pucca, merakla beklenen ikinci kitabı
"Pucca Günlük ve Geri Kalan Her Şey" le aramızda!



Sayfa Sayısı: 424
Baskı Yılı: 2012

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan herkese merhabalar…

PuCCA Günlük serisinin ikinci kitabı olan “Ve Geri Kalan Her Şey” ile sizlerleyim. Seriye son hız devam ediyorum…

Öncelikle şunu söylemem lazım serinin ilk kitabı ile ikinci kitap arasında yapılan değerlendirmelerde ilkine göre bunun daha durgun ve daha sıradan olduğu yönünde bazı eleştiriler olsa da bence ikinci kitap serinin zirvesi konumunda (İlk iki kitap dahilinde yapılan bir yorum)

“Ve Geri Kalan Her Şey” de daha duygusal bir hava olduğu izlemine kapıldım. Rabia’nın abisini anlattığı bölüm ve PuCCa’nın annesinin evden ayrılışını anlattığı bölümler beni oldukça etkiledi. Hatta şunu söylemekte sanırım herhangi bir sıkıntı yoktur bir ara gerçekten gözümden yaş geldi.

Spoiler vermek gibi olmasın ama Rabia ile yaşadıklarını anlattığı bölümde gerçekten PuCCa’nın anlattıklarını birebir yaşadım gibi geldi. Hani gerçek olmadığını bildiğiniz ancak inatla gerçek olmasını istediğiniz şeyler vardır ya PuCCa bunu çok güzel anlatmış. Ve sonunda bir trajedi ile birlikte gerçekler insanın yüzüne vurulur.

Annesinin evi terk ettiğini anlattığı bölümse az önce söylediğim gibi gözümden yaş getiren bölüm oldu. Sanırım bir çocuğun yaşayabileceği en büyük travma bu olmalı. Fazla detay vermeyim ama kitabın aklınızda kalacak ciddi bir bölümü ve PuCCa’nın acısını hissedebiliyorsunuz.

Birde doğum günü olayı var kitap içerisinde. Hangimiz böle bir olay yaşamadık ki çocukken diye düşündüm okurken. Tutulmayan sözlerin bekleyenleri olmak zor olsa da bu tecrübeyi yaşadık hepimiz.

Sanırım okudukça PuCCa’yı sevmeye başladım. Başlarda saçma sapan kız hikayelerinden biri diye düşünüyordum ama kalemi gerçekten sizi etkiliyor. Bazen kahkahalar atıyorsunuz ki; ben çalışırken kitap okuduğum için (İşim biraz buna uygun) “Bu deli neye gülüyor ?” diyebilir etrafınızdakiler. Hüzünlenilen bölümlerde şükür ki evde okuyordum J

PuCCa serisine yapılan eleştirilerin gerçeklik payını değerlendirmek bana düşmez ancak şu kadar söyleyeyim; okumadan kitaplar hakkında fikir yürütmeyin derim. Evet size hayatın sırrını veren bir kitap değil ancak PuCCa’nın da böyle bir amacı olduğu kanısında değilim.

Ve sonuç olarak ben merakla okumaya devam edeceğim. Sizinde okumanızı tavsiye ederim. En azından güzel vakit geçirilebilecek bir eser.

SEÇTİĞİM SÖZLER



  • Ben kendimi hiç sevmemişim demek ki, belki de en baştan sorun sadece buydu. (Sayfa 113)
  • Sonra aslında bu camiinin benim eğlenmem dışında bambaşka bir şey için var olduğunu hatırladım. Burada Allah’a yakındım, okulun müdür odası gibi bir yer… (Sayfa 131)
  • Öyle iki yüzlü bir toplumda yaşıyoruz ki aslında, evlenmek isteyen kadınları kezbanlıkla suçlayıp, evlenmeden birlikte yaşayanları orospulukla suçluyoruz. (Sayfa 157)
  • Çok güzel bir hayatı olsun diye o kadar içten diledim ki, çayın demini çektiğini bile fark etmedim. (Sayfa 213)
  • En güzel filmler akşamüstlerinde biter… (Sayfa 232)
  • Şu Facebook’un gizli profil olayına da kafam girsin ayrıca, ulan sadece eski sevgililere bakmaya yayan bir sosyal medya aracısın, kendine gizli profil diye bir halt koymak neyine… (Sayfa 340)
  • Büyümek ne diye sorsan, sanırım bunu derim, uyumadan önce kurduğun hayallerin sorunlara dönüşmesi… (Sayfa 354)

DİĞER YORUMLAR

SERİNİN DİĞER KİTAP YORUMLARI


2 yorum:

  1. Ben puccanin bütün kitaplarını sevdim aslında arada durgunlasma olsada güzel kitaplardi :) Takipteyiiimm bana da beklerim
    http://beyazbegonvil.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda güzel kitap ama küfürlü olmasaydi daha güzel olurdu ��

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.