Muhteşem 5’li: En Unutulmaz Kahramanlar

Bir kitaba sizi bağlayan en temel unsurlardan biri de kahramanlardır. Bende sizlere muhteşem 5’li nin ikinci yazısında benim için en unutulmaz olan kahramanları sıralamak istemek.
Bu arada yazıların Perşembe geceleri gelmesi gerekiyordu ancak Ramazan ayı ve çalışma tempom nedeniyle bu güne kaldı yazı. Şimdiden hepinizden özür dileyerek listeye geçmek istiyorum.

5 Numara: Rubeus Hagrid / Harry Potter Serisi


J.K. Rowling’in Harry Potter serisini okumayan artık çok az insan kaldığını zannediyorum. Benim için özel serilerden biri olan Harry Potter serisindeki Hagrid karakteri benim için oldukça önemli bir karakterdir. Önemli derken sevdiğimi belirtmek istiyorum. Yoksa Hagrid gibi bir hayatım falan yok. : )
Hagrid’i sevmemin temel nedeni kendisinin oldukça yardımsever ve en ihtiyaç duyulan andan gerektiği noktada olmasıdır. Ayrıca seriyi okumuşsanız kendisinin tam bir hayvan sever olduğunu da bilirsiniz. Ayrıca ciddi de bir görev adamıdır. Profesör Albus Dumbledore’un verdiği her görevi tam anlamıyla yerine getirmiştir. Bu nedenle benim için Hagrid bu listede olması gereken bir isimdir.

4 Numara: James Stark / Gece Evi Serisi


James Stark ise benim için listede olması gereken bir diğer önemli karakterden biridir. Kendisinin akıl hocası ile yaşadığı o elim olaydan sonra hayatına verdiği yöne hayranım. Dışa kapanmayı bazen ben bile istiyorum diyebilirim. Ancak hepimizin James Stark gibi bir hayatı zor olur sanırım. Kendi içine bu kadar kapanık ve dış dünya ile bağlantısını  kesmiş bir adam aniden nasıl bu kadar kabak çiçeği misali açıldı şaşırıyorum bazen.
James Stark’a olan hayranlığımın temelinde kendisinin okçu olmasıdır. Bu özellikteki her karaktere ciddi bir sempatim var. Okçuları seviyorum.

3 Numara: Legolas / Yüzüklerin Efendisi Serisi


Okçuları seviyorum demişken listeye Legolas’ı eklememek kesinlikle olmazdı. Kendisini Yüzüklerin Efendisi’nden tanıyoruz. Elf olan bu kız güzeli arkadaşımız oldukça iyi bir okçu. Seriyi okuduğumda kendisine hayrandım, filmleri izleyince daha da bir hayran oldum diyebilirim. “İki kule” kitabında Gimli ile yaptıkları orc öldürme yarışı ve Gimli’nin Legolas’ın Fül’ü öldürdüğünde verdiği cevaba halen gülüyorum. Legolas bu listede olması gereken bir sim ve kendisinin üçüncü sırada olması beklide yaptığım bir haksızlık. Ama olsun sonuçta en unutulmaz karakterler sıralamam da üçüncü sıranın sahibi Legolas’tır.

2 Numara: Ziya (Homongolos) / Bir Kadın Düşmanı


Bu listede bir Reşat Nuri Güntekin karakteri kesinlikle bulunmalıydı ve bu nedenle benim seçimim Ziya’dır. Kendisi Bir Kadın Düşmanı eserinin esas oğlanıdır ve ciddi bir kadın düşmanıdır. Tabii ki Sara kendisinin bu özelliğini elinden alacak ve aptal bir aşık haline getirecektir. Ancak Ziya yada nam-ı diğer Homongolos benim sevdiğim karakterlerdendir. Ve listenin ikinci sırası tartışmasız kendisine aittir.

1 Numara: Saint Alcala (Seyyid Muradi) / Efsane


Aslında 1 numara için farklı düşüncelerim vardı ancak bu listenin tepesinde biri oturması gerekiyorsa Saint Alcala bu isimdir bence. Seyyid Muradi olarak tanıdığımız bu karakter ile tanışmam daha yeni oldu. Geç kalmış tanışmamız ardından kendisini oldukça fazla sevdim ve birkaç yazı okudum hakkında. Efsane’de3 yaptıklarına tam anlamıyla hayran kaldım. Bir assassin vari yaptıkları benim ona hayranlığımın temel noktasını oluşturuyor. Yol gösterici olması ve akılcılığı ise ondan etkilenmemin diğer noktaları.
Efsane’de amaç Kızıl Sakal’ı anlatmak olsa da Saint Alkala içinde başlı başına bir roman yazılması gerekir diye düşünüyorum.

Peki sizin en unutulmaz karakterleriniz kimler? Paylaşırsanız sevinirim.

1 yorum:

  1. James Stark'ı görünce Gece Evi serisine devam etmem gerektiğini hatırladım.. Ve okçular evet, çok havalılar ^^

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.