90: KİTAP YORUMU : Son Hafriyat / Behzat Ç. - Bir Ankara Polisiyesi

Son Hafriyat, Behzat Ç, Bir Ankara Polisiyesi, Emrah Serbes, İletişim Yayıncılık, Roman, Polisiye, Edebiyat
Yazar: Emrah Serbes
Baskı Tarihi: Eylül 2008
Sayfa Sayısı: 291
ISBN: 9789750505669
Yayınevi: İletişim Yayıncılık
Kitabın Türü: Roman, Polisiye, Edebiyat

KİTAP HAKKINDA


Başına gelenlerden sonra lanet etmiş, çekip gitmişti aslında. (Dizinin ilk kitabı Her Temas İz Bırakır'ı okuyanlar bilir.) Hayır, hâlâ işinin başında! Ama ağzını bıçak açmıyor. Tek bir laf çıkmıyor ağzından. El işaretleriyle, çehresiyle, suskunluklarla anlatıyor anlatacağını - ve tabii dellenmeleriyle...
Bu bir AnKara polisiyesidir...

Behzat Ç. ve ekibi, kötü bir Renault Toros'la Sakarya Caddesi'nden Ayaş'a kadar altını üstüne getiriyor Ankara'nın.
Sadece cinayetçiler değil, belediyenin envai çeşit birimi de altını üstüne getiriyor Ankara'nın. Her yer hafriyat. Kavşak inşaatıydı, kabloydu, boruydu, tamirattı...

Sadece onlar da değil ama... Kendine "Red Kit" diyen bir adam da çukurlar kazıp duruyor. Öldürdüklerini tabuta koyup gömüyor o çukurlara - gömüp polise haber veriyor. Çok acayip, çok da zeki bir adam bu, feleğin çemberinden geçmiş, içinde intikam acısı... Belli, polisle bir meselesi var.

Behzat Ç. ve ekibi, Ahlak Bürosu'na bile nasip olup da hâlâ kendilerine verilmeyen bir Megane'ın hayalini kurarak, kötü Renault'yla Ankara'da fink atıp Red Kit'i arıyor.
Bir AnKara polisiyesi...
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan selamlar…

Bu gün sizlere geç tanıştığım ve buna pişman olduğum bir yazar olan Emrah Serbes’in Son Hafriyat kitabından bahsedeceğim. Steig Larsson ile ölümü ardından tanışan Cahil Okur kardeşiniz Emrah Serbes ile ise ne yazık ki tutuklanması ardından tanıştı. Neyse lafı uzatmadan hemen konuya girelim.

İçerik Yorumu

Behzat Ç ile tanışmayanımız az kalmıştır sanırım. Erdal Beşikçioğlu’nun hayat verdiği karakter ile bende sizler gibi (en azından büyük bir çoğunluk gibi) Star Tv’deki dizi sayesinde tanıştım. Erdal Beşeikçioğlu’nun hemen hemen canlandırdığı her karaktere hayran kalan ben Behzat Ç’ye hayran kaldım elbette.  

Kitabın benim için tanıdık tek tarafı buydu. Ekibin diğer üyeleri ve Behzat Ç dışında bildiğim herhangi bir ayrıntı olmasa da kitap bir ara beni kendine bağladı diyebilirim. Kahramanların yanı sıra anti-kahramanlar da kitapta gerçekten çok ama çok güzel işlenmiş. Kitaptaki kahramanlara ayrılan satırlar dimağınızda farklı bir tat bırakıyor.

Ciddi anlamda konunun sizi içine çektiğini belirtmek istiyorum. Kitaba bir kere başladığınızda hangi ara onca sayfayı okuduğunuzu idrak etmekte sıkıntı yaşıyorsunuz. Olayların sürükleyici oluşu ise ayrı bir güzel.

Beni zorlayan ya da daha doğrusu “bir an önce bitsin” dediğim satırlar Behzat Ç’nin ruhsal çözümlemelerinin yapıldığı satırlardı. Red Kit karakterinin anlatıldığı sayfalaraysa hayran kalmıştım oysa ki.

Sonuç olarak içerik bakımından kaliteli bir malzeme ile karşı karşıya kalacağınızı ve bu yönde açlık hisseden kitap okurlarına kesinlikle tavsiye edeceğim bir eser olduğunu belirtmek isterim.  

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,8

Yazım Dili Yorumu

Yukarda da belirttiğim gibi Emrah Serbes ile ilk kez bu kitabı ile tanıştım. İlk görüşte karşındakini çözme gibi bir yeteneğim yok lakin Son Hafriyat kitabı ile beni etkilemeyi başaran bir üsluba sahip olduğunu söyleyebilirim Serbes’in. Yalın ve net anlatım gerçekten hoşuma gitti.  

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,6

Yapısal Yorum

İletişim Yayınları’ndan bir eser okumayalı uzun zaman olmuştu. Kaliteli bir yayınevi olduğu hepimizin malumu. Yenilenen kapağı ile birlikte Son Hafriyat’da çok hoşuma gitti gerçekten. Kitabın içerisinde editoryal bir hata gözüme çarpmadı.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,7

SEÇTİĞİM SÖZLER


Herkesin bildiği ama konuşulmaması gereken gerçekler vardır. (Sayfa 95)

Bir duvar yazısında dendiği gibi, insanları tanıdıkça hayvanları daha çok seviyordu. (Sayfa 107)


Aslında bütün kent, insanların diri diri gömüldüğü tabuttu. Farklı olan ebattı, yoksa mantık üç aşağı beş yukarı aynıydı. Senin için ayrılan hava bitince ölüyordun, bir daha gömüyorlardı.  (Sayfa 167)


Adeletin olmadığı yerde hesap görmek kolay değil (Sayfa 279)

1 yorum:

  1. Behzat Ç'nin iki kitabını da dizi zamanında okumuştum. Diziyi de kitapları da seviyorum :))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.