89: KİTAP YORUMU : Tozlu Rüyalar Kitapçısı

Tozlu Rüyalar Kitapçısı, Cynthia Swanson, Esra Yüksel, Martı Yayınları, Roman, Edebiyat, Alla Özabat
Yazar: Cynthia Swanson
Baskı Tarihi :Kasım 2015
Sayfa Sayısı: 432
ISBN: 9786053488224
Çeviri: Esra Yüksel
Yayınevi: Martı Yayınları
Kitabın Türü: Roman, Edebiyat

KİTAP HAKKINDA


Beni rüyalar âleminde bırakma. Keşkelerin yanılsamasından beni çekip al. Buna hemen bir son ver. Beni hemen gerçeğe kavuştur ki sevmeyi tekrar öğrenebileyim…

Otuz sekiz yaşındaki Kitty Miller küçük bir dairede kedisiyle yaşamaktadır. Liseden beri en yakın arkadaşı olan Frieda'yla birlikte küçük bir kitabevi işleten Kitty'nin ailesi, arkadaşı ve kitabevi arasında geçen sıradan yaşamı bir gün başka bir yerde uyandığını fark etmesiyle allak bullak olur.

Daha önce hiç görmediği bu ev, onun evidir yine de. Başka bir dünyada, başka bir aileyle ve arkadaşlarla farklı bir yaşam… Hangi dünyanın gerçek, hangisinin rüya olduğunu bir türlü anlayamaz. Genç kadının gerçek hayatıyla hayali yaşamını sorgulaması arasında geçen bir süreç başlar. Bu iki dünya arasında bocalarken de travmalarıyla, acılarıyla ve geçmişiyle yüzleşmesi gerekir. Peki ya gerçeklerle yüzleşecek cesareti yoksa?

"Muhteşem bir ilk roman… Swanson kesinlikle övgüyü hak eden bir hikâyeye imza atmış."
-USA Today-

"Swanson, Kitty'nin ve Katharyn'in dünyasını öylesine ustalıkla yansıtmış ki kitabın sonuna dek hangisinin gerçek hayatın parçası olduğunu anlayamıyorsunuz."
-Publishers Weekly-

"Hikâyenin temelini oluşturan varlık/yokluk sorgulamaları ve gerçekle rüya arasında yaşanan bocalamaları okurken kendinize 'ben olsam ne yapardım?' sorusunu sormadan edemeyeceksiniz."
-Redbook Magazine-
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan selamlar…

Uzun zaman olduğunun farkındayım yorum girmeyeli bloga.. Sebebini şura açıklamıştım sizlere… Beni mazur gördüğünüz için tekrardan teşekkürler. Ve iyi dilekleriniz için ayrıca teşekkür ederim. Bu gün karşınıza Cynthia Swanso’ın Tozlu Rüyalar Kitapçısı ile çıkıyorum. Lafı uzatman hemen yoruma başlayalım o zaman…

İçerik Yorumu

Tozlu Rüyalar Kitapçısı benim A101 ganimetlerimden. Bu ara A101’in kitap kampanyalarını pek kaçırmıyorum. Kitapları bilmesem de alıyorum ve kenara koyuyorum ve vakitleri geldikçe okuyorum.

Tozlu Rüyalar Kitapçısı eserine başladığımda ne yazık ki konuya tam olarak ısınamadığımı belirtmiştim okuma notlarımda. 100. sayfada bu notu almıştım lakin sonrasına işler değişti ve kitap beni kendine bağladı.

Ana karakterin yaşadıkları noktasında ufak ilk sayfalarda ufak tefek açıklar yakalasanız da işin aslını çok sonları açıklıyor Cynthia Swanson ve bu da sizi şaşırtıyor. Yazar istediğini okuyucuya aktarmakta başarılı lafın özü. Konu sizi kendine aşık ediyor.

Uzun zamandır okuduğum ve okurken bu denli zevk aldığım sayılı eserlerden biri haline geldi Tozlu Rüyalar Kitapçısı. Aslını söylemek gerekirse bu kadar güzel bir eser olabileceğini hiç düşünememiştim. Ben Cynthia Swanson’ın kaleminden çok tatmin oldum, sizinde denemenizi isterim.

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,7

Yazım Dili Yorumu

Cynthia Swanson’ın okuduğum ilk eseriydi Tozlu Rüyalar Kitapçısı. Dili benim için oldukça güzel ve akıcıydı. Yazarın yazmış olduğu diğer 9 eseri halen Türkçe’ye çevrilmiş değil. Martı bunu yapar mı bilmiyorum ama şu an konuştuğumuz eserin bir seri olduğunu da belirtmek isterim.

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,6

Yapısal Yorum

Martı’dan daha farklı bir kapak tasarımı beklerdim açıkçası… Alla Özabat tarafından Türkçe baskı için düzenlenen yeni kapak nedense benim pek hoşuma gitmedi. Orijinal kapak çok çok daha güzel. Öncelikli olarak bunu belirteyim.  Kitabın içerisinde yazım yanlışları ya da imla hatalarının olmaması ise işin güzel tarafı. Martı adına kapak dışında sıkıntısız bir eser olmuş.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,5

SEÇTİĞİM SÖZLER


Her şey değişiyordu ve hiçbir şey kalıcı değildi. (Sayfa 31)

Yaşlanmak, çocukken ya da gençken sevdiğin, artık duvarlardaki fotoğraflarda, hikayelerdeki sözcüklerde ve kalbindeki anılarda yaşamasıydı. (Sayfa 64)


Bir insanın en az bir tane iyi arkadaşının olması, o insanın anormal olmadığının işaretidir. (Sayfa 257)

15 yorum:

  1. Çoktan okunmuştur😎geçelim lütfen😩

    YanıtlaSil
  2. her gördüğüm yerde elime alıp inceliyorum çok okumak istiyorum ama nedense her seferinde de almadan eve dönüyorum bu kitabı. karmaşık bi ilişkimiz var kendisiyle ama bi gün buluşacağız eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abisi hoş geldin yeniden :D

      Okumanı tavsiye ederim seveceğinden eminim

      Sil
    2. Nerdeydin canım sen yaaa😟😟😟

      Sil
    3. Sıkıntılıyım dedin sıkmak istemedim😢ama hep merak ettim....

      Sil
    4. hoşbuldummm :) hepinizi çok özledimm şu an iyiyim çok şükür daha da iyi olucam :)

      Sil
  3. Adında kitap ve kitapçı geçen kitapları okumayı seviyorum ben de, gözüme çarparsa bunu da alayım :)) Ben a101 kampanyalarını hep kaçırıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Adını bilmöediğim duymadığım birçok kitap aldım A101'den hepsinden de memnun kaldım diyebilirim. Kendime biraz gizem yapıyorum :D

      Sil
  4. aaaaa bi poşet kitap gelmiiiiş aaaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Dedim yine bir A101 serisi. Merakım giderek artıyor. Kendimi bu hafta bir A101 ' e atayım :)

    YanıtlaSil
  6. Benim de severek okuduğum bir kitap olmuştu tam kış aylarına uygun yanlış hatırlamıyorsam kış mevsimiydi kitap da :) Benim bloguma da beklerim

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.