71: KİTAP YORUMU : Kayıp Hikayenin İzinde - Dörtlerin İmzası

Kayıp Hikayenin İzinde, Dörtlerin İmzası, Arthur Conan Doyle, Sherlock Holmes, Martı Kitapevi, A101,
Yazar: Arthur Conan Doyle
Baskı Tarihi: Mayıs 2013
Sayfa Sayısı: 196
ISBN: 9786053481287
Orijinal Adı: The Sign Of Four
Çeviri: Cumhur Mısırlıoğlu
Yayınevi: Martı Kitabevi
Kitabın Türü: Hikaye (Öykü), Polisiye, Edebiyat

KİTAP HAKKINDA

Dünyaca ünlü hayali dedektifin heyecan dolu yeni macerası, bu kez babası esrarengiz bir şekilde ortadan kaybolan Mary Morstan'ın açıklanması güç öyküsünü çözmesi için Sherlock Holmes'dan yardım istemesiyle başlar. Akıllara durgunluk veren olay örgüsünün derinlerine indikçe hırsın ve entrikanın yol açtığı bir cinayetle karşı karşıya kalan Sherlock Holmes ve yardımcısı Doktor Watson, kendilerini büyük bir hazinenin etrafında düğümlenen gizemli bir olayın içinde bulurlar...

En ufak detayı bile gözden kaçırmadan sonuca ulaşmaya çalışan Holmes, kıvrak zekâsıyla okurlarını bir kez daha şaşırtarakyeni bir başarıya adını yazıyor.

Her biri ayrı bir maceradan oluşan 4 kitaplık serinin "ikinci" romanı Dörtlerin İmzası, Sherlock Holmes hayranlarını merakın hiç eksik olmadığı yeni bir heyecana davet ediyor.
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU

Cahil Okur’dan herkese selamlar…

Ramazan ayında hiçbir yayın yapmadığımın farkındayım ve bunun için herkesten özür diliyorum. Ramazan Ayı nedense bana iyi gelmedi. Yorumlanmayı bekleyen yaklaşık 10 kitap var. Lafı uzatmadan hemen kolları sıvamanın zamanı geldi de geçti bile.

Bu gün yine bir Sherlock Holmes kitabıyla karşınızdayım. Okumaktan her zaman zevk aldığım bir seri olmuştur Sherlock Holmes bunu artık sizlerde biliyorsunuz.  A101 kampanyasından aldığım Sherlock serisinin ikinci kitabı Kayıp Hikayenin İzinde yorumu sizlerle…

İçerik Yorumu

Yukarda da belirttiğim gibi kitabı A101 kampanyasından aldım.  Daha önceki alışveriş yazımda sizlere serinin 3 kitabını bulabildiğimi söylemiştim. Sonrasında sizlerin Çömez diye bildiğiniz arkadaşım da 3. kitap olan “Dehanın Esrarengiz Yüzü”nü de edindim.  (Kendi bundan pek hoşlanmamış olsa bile :D )

Lafı uzatmadan kitaba geçecek olursak; yine güzel bir Sherlock hikayesiyle karşınızdayım. Kayıp Hikayenin İzinde oldukça heyecanlı ve akıcı bir kitaptı diğer Sherlock Holmes kiştapları gibi. Özellikle bu türü seviyorsanız kesinlikle okumanız gereken bir kitap diyebilirim. Kendisinden en beğendiğim Sherlock kitaplarından biri olarak bahsetsem sanırım yanlış olmaz.

Dörtlerin İmzası alt başlığı ile yayınlanan kitapta bir hazineden ve sonrasında bu hazinenin peşine düşen ortaklardan bahsedilmekte. Sherlock her zaman olduğu gibi yine olayları keskin zekasıyla çözerken, sizlere keyiflice kitabı okumak kalıyor.  Benim oldukça beğendiğim ve okuduğum için mutlu olduğum eserlerden birisi oldu Kayıp Hikayenin İzinde kitabı.

İçerik anlamında şu karşılaştırmayı da yapmakta bir sakınca bulmuyorum; elimde daha önceden bulunan Sherlock Holmes serisine nazaran almış olduğum bu yeni seride ki hikayeleri daha çok sevdim. Bunun başlıca nedeni hikayelerin ardındaki olayların ayrıntılı anlatışları ve olayların tarihsel gelişimini net bir şekilde görebiliyor olmak. Bu durum beni memnun ediyor açıkçası.

İçerik Puanım 5 üzerinden 4,9

Yazım Dili Yorumu

Sir Arthur Conan Doyle’un yazımı hakkındaki fikirlerimi birçok defa ifade ettim sizlere. Daha fazla konuşmaya bence gerek yok.

Yazım Dili Puanım: 5 üzerinden 4,8

Yapısal Yorum

Martı kalitesine uygun bir kitaptı. Ufak tefek yazım hatalarını göz ardı ederek bunu söylediğimi de belirteyim.

Yapısal Durum Puanım 5 üzerinden 4,8

SEÇTİĞİM SÖZLER

Kötü zevk insanın başına bela açar (Sayfa 52)


Büyük insan ne kadar küçük olduğunun farkında olan insandır (Sayfa 98)

2 yorum:

  1. Sherlock Holmes ne müthiş bir karakterdir. Ne mükemmel bir zekadır o öyle. Böyle bir karakter yarattığından doyle'un da çok zeki olduğunu düşünüyorum. Gerçi doyle'un sherlock'u, doktor olan hocasından esinlendiği söyleniyor. Hasta girermiş içeri şıp diye çıkarırmış hastanın hayat hikayesini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dediğin durumu bilmiyordum açıkcası lakin Sherlock konusunda kesinlikle haklısın muhteşem bir karakter ve kendisine haddinden fazla hayran bırakıyor.

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.