MİM 5 : Kimdir bu Cahil Okur?

MİM, Kimdir bu Cahil Okur,
Cahil Okur’dan selamlar…

Sevgili Serhat Ocak kardeşimin beni bir hayli zaman önce mimlediği lakin yoğun gündem nedeniyle bir türlü başına oturamadığım Mim yazım ile karşınızdayım. Öncelikli olarak kendisinden özür dileyerek bu Mim yazısına başlamak istiyorum;

“Serhat kardeşim gecikme için özür dilerim, son Mim yazısındaki küçük iğnelemen neticesinde artık bu yazıyı geciktirmemem gerektiğini anladım :D Umarım beni affedersin.”

Lafı fazlaca uzatmadan hadi hemen Mim yazısına geçelim.

BEN KİMİM?

Aslında bu sorunun cevabını hakkımda kısmında kısa da olsa anlatmıştım. Şimdi olayı bir daha detaylandırıp anlatalım ki gecikmeyi de bir nebze olsun affettirebililelim. Bendenizin gerçek adı; bir çoğunuz aslında biliyor ama, Nihat Erdoğan.

Egeli bir adamım. Ege deyince herkesin aklına İzmir gelir ama ben Manisalıyım, Manisa’nın en kuzey ilçesi olan Soma’da doğdum. 1987 doğumlu bir yaz çocuğuyum. Bizim buralarda yaza yaz demezler; “of piştim” derler.  İşte öyle bir zamanda Ağustos ayının 5’inde dünyaya gelmişim. 3 kardeşin en büyüğü olarak…
MİM, Kimdir bu Cahil Okur,


Ne güzel bir tesadüftür ki annem doğum zamanı hep şu şekilde anlatır; “Kurban Bayramı’nın ilk günüydü, insanlar namazdan çıkarken sen doğdun.” Kurban Bayramı’nda doğmanın neticesinde de ebe tarafından da göbek adı olarak “Kurban” ismi koyulan bir adamım.  Bedişim (annem) öyle anlatıyor en azından.

İlk okulu baya bir farklı okullarda farklı hocaların ellerinde tamamladım. 5 yıllık ilköğretim hayatımı M. Akif Ersoy İÖO, Kurtuluş İÖO, Merkez Maden İÖO ve Canlar İÖO’da tamamladım. Orta okulu da yine Canlar İÖO okudum. Liseyi ise “Ben öğretmen olmayacağım, istemiyorum öğretmen olmak” diyerek Rıfat Dağdelen Anadolu Lisesi’nde okudum. Hangi akla hizmet bu işi yaptığımı bilmiyorum.

Üniversite sınavına iki kez giren o güzel insanlardan biri de benim. İlkine ne yazık ki başaramadım. İkinci yılda aklımdaki bölüm için biraz ders çalışmaya çalıştığım doğrudur ve Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Lisans Bölümü’ne kaydımı yaptırdım. Üniversite hayatımın nasıl geçtiğini hep aynı kelimeyle anlatırım ben; “Çalışarak”

MİM, Kimdir bu Cahil Okur,

Gerçekten de üniversite hayatım boyunca da Selçuk Üniversitesi Televizyonu’nda çalıştım. İşe Yayın ekibinde kameraman olarak başladım, sonrasında Spor Servisi’ne dahil oldum ve kariyerimi burada devam ettirdim. Önce kameramanlık, sonra muhabirlik ve kurgu ve neticesinde de bölüm şefi olarak ÜnTV’deki kariyerimi sonlandırdım.

MİM, Kimdir bu Cahil Okur,

MİM, Kimdir bu Cahil Okur,

MİM, Kimdir bu Cahil Okur,



Okul bitince de çalışmaya 1 hafta ara ardından hemen başladım. Konya Postası ve Merhaba Gazeteleri spor servislerinde çalıştım. Radyo sunuculuğu, Tv Program yorumculuğu, Program yapımcılığı ve Dergi Editörlükleri de bu süre zarfında uğraştığım işler oldu. Spor Gazeteciliği yaptığım dönemde yaklaşık olarak bin kadar futbol maçını canlı olarak takip ettim sanırım. Kimisinde foto muhabiri olarak, kimisinde kameraman olarak, kimisinde ise muhabir olarak görev yaptım. Konyaspor’un tarihindeki 3 şampiyonluktan 2’sinde saha içindeydim ve o heyecanı sizlere anlatamam. Benim için hep özel kalacaklar.
MİM, Kimdir bu Cahil Okur,

10 yıllık bir gazetecilik hayatı ardından ise ailevi bazı durumlar nedeniyle Soma’ya geri döndüm. Burada esnaflık yapıyorum. İyi ki de dönmüşüm diyorum. Elbette o günleri özlesem de bu gün annem ile bir aradayım ve onun varlığı her şeyin üstünde benim için. Ve elbette kardeşlerim Ferhat ve Serap birde yengem Elif… Ailemle olmak beni her zaman güçlü hissettirmiştir.
MİM, Kimdir bu Cahil Okur,

KİŞİSEL ÖZELLİKLERİM

Aslında öyle çokta üstün bir adam falan değilimdir. Sıradan sade bir kulum. Kişisel özellik olarak sizlere bana göre olumlu ve olumsuz yanlarımı şöyle sıralayabilirim;

Olumlu Özellikler

-          Karar Verme: Karar verdim mi bundan pek geri dönmem. Bu huyumu seviyorum. Karar vermeden önce çok düşünürüm ama bir şeye olumlu veya olumsuz karar verdi mi de bunu bir şekilde hayata geçiririm.
-          Pişman Olmama: Bu güne kadar yaptığım hiçbir şey için “keşke” demedim. Bu hata yapmadım demek değil. Yapsam bile bunun bana katkısını görmeye çalıştım.
-          Çalışmaktan Yılmama: Bir işe girdiğimde en iyisini başarabilmek adına elimden geleni yaparım. Çalışmaktan yılmam.
-          Fedakarlık: Bunu nasıl anlatmak gerekir bilmiyorum. Konu sevdiklerim ise bu ailemde olur, dostum saydığım insanlarda, onların yararına olan bir şey benim zararıma  olsa bile bundan vazgeçmem. Kendimden önce onları tercih ederim. Zaman zaman bunun zararlarını görsem de bu huyumu seviyorum. Onlar buna değer.

Olumsuz Özellikleri
-          Kırılganlık: Ne yazık ki böle kötü bir huyum var ve bazen bunu çok abartıyorum. Küçük laflara takık bir adamım. Çabuk somurturum.
-          Dağınıklık: Bence dağınık bir adam değilim ama annem öyle olduğum konusunda ısrarcı :D
-          Sinir: Sinir halinde yanımda pek insan bulunmasını istemem. Çünkü bazen sınırı gerçekten aşıyor ve normalde demeyeceğim sözler söylüyor, yapmayacağım işler  yapıyorum. Genelde böyle durumlarda inanlardan uzaklaşmayı tercih ederim huyumu bildiğimden.

HOBİLERİM

Kitap okumak kesinlikle ilk ve en önemli hobim.Hobiden de ziyade artık benim için bir hayat tarzı. Halen okumadığım yüzlerce kitap olsa da kendimi iyi okurların arasında görüyorum.

Blog yazmak ise diğer bir hobim. Buradaki arkadaşlarımı seviyorum. Gerçekten insanların halen çıkarsız olarak birbirlerinin sözlerine değer verebildiklerini bana kanıtlayan bir ortam burası.

Puzlle yapmak ise sayabileceğim diğer bir hobimdir. Ciddi anlamda uzaklaşmış olsam da büyük bir arşivi geride bıraktığımı söyleyebilirim.

MİM, Kimdir bu Cahil Okur,

Atkı koleksiyonu yapmak ise diğer bir hobim. 4 büyük takım dışındaki tüm Anadolu Kulüpleri’nin atkılarını biriktiriyorum. Bu benim için özel bir uğraş ve mesleki bir hastalık da diyebilirim. Halen istediğim seviyede olmasa da atkı koleksiyonuma devam ediyorum. Bunların yanına çeşitli forma ve bereler de ekliyorum.

MİM, Kimdir bu Cahil Okur,


Motosiklet ile sürüş ise son zamanlardaki hobim. Yeni bir motosiklet aldım ve onunla gezmeyi çok seviyorum. İşim biraz müsaade etmiş ola çok farklı planlarımda var bu noktada….

BİTERKEN…

İşte böyle bir adam Cahil Okur… Kendini ifade etme noktasında sıkıntı çeken bir adamım ama umarım olmuştur. Benim Mimlediğim isimler ise şu şekilde;


Yapmayan ve unuttuğum arkadaşlar kendilerini de eklenmiş saysınlar lütfen!


Hoşçakalın…

56 yorum:

  1. Çok güzeldi bende üniversite yıllarımda radyo spikerliği yapmıştım ve en samimi arkadaşım somalıydı o kadar zayıftı ki somalili derdik:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Somalılı lafını nedense hep duyuyoruz Somalılar olarak.ben tek bir Somaliliden cok bir kabile Somalılı kadar olsamda durum pek degısmıyor

      Sil
  2. Cook super herseyi detaylica anlatmissin Nihatcim. Epey de sabirli ve titizsin puzzle yapabildigine gore. yalniz gazetecilik muhabirlik cok yakismis sana karizma tavan :) kalemine saglik . somada devam etsen gazetecilige olmaz mi ki ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su an kendi işimi yapıyorum abla. Bunda daha mutluyum. Kimseden emir almıyorum ve bu da hosuma gidiyor. Bu konuda biraz başarısızım da :d Yine güzel düşüncelerin için teşekkürler :D

      Sil
  3. Cook super herseyi detaylica anlatmissin Nihatcim. Epey de sabirli ve titizsin puzzle yapabildigine gore. yalniz gazetecilik muhabirlik cok yakismis sana karizma tavan :) kalemine saglik . somada devam etsen gazetecilige olmaz mi ki ?

    YanıtlaSil
  4. Sizi tanımak çok güzel oldu. Hayatınızda başarılar :)

    YanıtlaSil
  5. Bu mim sayəsində blogda yazılarını oxuyub özünü tanımadığımız blog dostlarımızı yaxından tanıyırıq. Çox gözəl mimdir. Və maraqlı (interesting :D)) həyat yaşamısınız (daha maraqlısı isə geri qalan ömrünüzdə olsun:)) Bu mim iynələməsi mənim borclu olduğum iki mimi yadıma saldı. Hələ də bitirmədiyim 2 mim yolumu gözləyir. Bu gedişlə mimlənməməkdən qorxuram, amma söz verdimsə gec də olsa o mimlərər də cavab yazaram. Mimə cavab yazınızı bəyəndim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söz verdiğinde tutacağından eminiz Nana :d Yazımı begenmen benı mutlu etti, teşekkürler

      Sil
  6. Mimlenmişim :))) Çok teşekkürler.

    Bu mim de çok güzelmiş, takip ettiğimiz blog yazarını daha yakından tanıma şansı veriyor. Siz de detaylı ve çok keyifli bir yazı yazmışsınız :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :D Ve Mim yazını mneraskla beklıyor olacagım

      Sil
  7. Vayyy süperrrr. Seni daha detaylı tanıma fırsatımız oldu.
    Puzzle konusunda hala iddialıyım 😝😝

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Puzzle konusunda senı gecemeyecegıme kanaat getirdim :D Buyugumsun onunde saqygıyla egiliyorum.

      Yazıyı beğenmen beni mutlu etti, teşekkürler

      Sil
  8. Harika bir mim olmuş Cahil Okur. O zaman diyeyim, tekrardan tanıştığımıza çok memnun oldum. Manisa'yı çok severim. Abim orada okumuştu, karış karış gezmiştik. Az mesir macunu da yemedik sayesinde ;) Allah yolunuzu her daim açık etsin.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende tekrardan memnun oldum o zaman :D

      Manisa'yı seven insan azdır ama sevindim bu düşüncelerine. Hep İzmir'in gölgesinde kalan bir şehir oldu.

      Sil
  9. Eline sağlık, güzel mim olmuş kardeş ⭐

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Seni tanımak güzel genç arkadaş... Atkı koleksiyonun da ayrı bir güzellik. Bediş hanıma teşekkür etmeli böyle dolu bir adamı aramıza gönderdiği için :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bewn her gün Bedişe çok çok teşekkür ediyorum. Atkı koleksiyonum uzun süredir yeni eklemeler alamıyor ama inşallah daha da genişleteceğim.

      Sil
  12. Bence kendini gayette güzel ifade etmişsin. Eğlenceli ve güzel bir mim olmuş. Bu m,imi bende cevaplamamıştım. Gerçi hatırladığım kadar beni mimleyen de olmamıştım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen kendini de ekle listeye o zaman. Tokideki sesin kaynagını merak ediyorum :D

      Sil
  13. Başarılarınız daim olsun.

    YanıtlaSil
  14. Estağfurullah, hiç sevmem zaten iğneleme yapmayı, ya direk söylerim ya da hiç söylemem. :D Genel olarak son günlerde yoğun olduğunu söyleyen çok arkadaş vardı o yüzden yük olmak istemediğim için öyle yazmıştım, garip oldum şimdi. :)
    Muhabirlik-Gazetecilik gerçekten yakışmış yani karizma duruyor fotoğraflar. Atkı koleksiyonu da çok hoş olmuş, inşallah hepsini tamamlamak nasip olur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :Sadece takılmıştım kardeşim :d

      Gazetecilik zamanları güzel zamanlarımdı :D Biraz sivri bir ama oldugumdan sevilmiyordum ama olsun. Gazetecinin sevilmeyeni makbuldür.

      Sil
  15. Aaa mimlenmişim :) Cahil Okuru yakından tanımış olduk. Ben puzzle yaparken yaşlandığımı hissediyorum. İki puzzle'ı yarım bırakınca artık vazgeçtim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Nazlıhan yaşlılık mı yapma lütfen. Mim'ini çok beğendim tekrardan ifade edeyim

      Sil
  16. Beni de unutmamışsın Cahil, teşekkür ederim :)
    Kendinle ilgili, bence çok çok önemli bir şeyi unutmuşsun. Sen, şaka kaldıran, seviyeli espiri yapan, bu konuda egosunu yenebilmiş çok az insandan birisin. Günümüzde bu, bence büyük bir erdem... Bir de, belirli gün ve haftalarda bizleri de unutmaz, bayramımızı seyranımızı kutlarsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen unutulacak insan mısın Allah aşkına :D

      O dediklerin bende gerçekten var mı bilmiyorum. Bazen o dediklerinden çok farklı işlerde yapabiliyorum.

      Sil
  17. güzel bir mim ancak böyle güzel yapılırdı.... sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar :) Blog sitenizi takibe aldım ayrıca çok güzel bir yazı olmuş. Eline sağlık. Bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  19. Ne de güzel anlatmışşsınız. Başarılarınızın devamını dilerim efendim.Sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni tanımak güzeldi Nihat.Dolu dolu bir çalışma hayatın olmuş.Detaylıca anlatmışsın her şeyi.Sevgiler oğlum.Ece ablan:)

      Sil
    2. Teşekkürler Berika :D

      Sil
    3. Ece ablacım sana da çok çok teşekkürler. Senin memleketinde uzun süre yaşadım anlattığım gibi. Çok güzel insanlarla tanıştım orada, halende çokça görüştüğüm var. En önemlisi de bana Mevlana'yı tanıtan şehir oldu. İyi ki Konya'ya gitmişim

      Sil
  20. Kardeşim seni tanıyordum fakat bu mim sayesinde daha detaylı tanımış oldum. Güzel bir mim olmuş, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagolasın Gökhan kardeşim. Begenmene sevindim. Uzun süre yazamadığım Hakkımda kısmı gibi oldu :D

      Sil
  21. O kadar okuyorum ama seni hiç tanımıyormuşum.
    O zaman yeni bir merhaba!
    Keyifle okudum.Bu tarz mimlere bayılıyorum.Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ceyda, benden de sana merhaba :) begenmene sevindim

      Sil
  22. Bu mimi nedense çok seviyorum, kendimiz ile ilgili soru sınırı tanımadan özgürce yazabildiğimiz için sanırım.. Ellerinize sağlık çok güzel bir mim olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Akela :) ben yapamam diye düşünmüştüm ama olduysa ne mutlu bana

      Sil
  23. Cahil Okur'u ne kadar az tanıyormuşum dedirtti mim bana , çok güzel ifadeler ve kareler var mimde , emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) simdi daha çok taninir oldum demek ki :)

      Sil
  24. Sizi yakından tanımış oldum. 1000 kadar maçı takip etmek güzel bir şey olsa gerek.

    YanıtlaSil
  25. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  26. huhhuu ne güzel anlatmışsın okurken sanki hayatını uzaktan izliyormuş gibi hissettim. asla pişman olmamak en güzel özelliklerden biri olsa gerek. yoksa pişmanlıkla hayat mı geçer :/ bir de bazen tek bir sözü günlerce kafamda döndürüp duruyorum olur olmaz şeylere alınabiliyorum ben de :/ mim için de çok teşekkürler ama bu kadar ifşa için kendimi hazır hissetmiyorum sanırım :D Poşet biraz daha gizem korumaya devam etsin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizemlerin hanımefendısı senı :D İyi bakalım öyle olsun

      Sil
  27. Ne güzel bir yolculuk gibi anlatmışsınız kendinizi ve hayatınızı. Her zaman Aile en önemli şey oluyor hayatta. Aile için yapılan fedakarlıklar çok değerli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen oyle dewdıgın gıbı aılenın herseyın onunde gelıyor

      Sil
  28. 5 Ağustos 1987 doğumlu musun? Benden 25 gün büyükmüşsün abicim :-)

    Üniversitede çalışman çok güzel. Ben de iletişim fakültesinde okumak isterdim. Kamera arkasında çalışmak isterdim.

    Kırılganlık iyi bir özellik değil ya. Bende de var. Törpülemeye çalışıyorum, eskisi kadar değil neyse ki. Sadece seni üzen bir özellik. sen de azaltmaya çalış.

    puzzle mı yapıyorsun? Benim de son iki yıllık hobim bu ama henüz 3 puzzle bitirdim. biri 500 parçlık diğer ikisi 1000 parçalıktı. elimde 6 puzzle var. ağustosta birkaçını yapmayı düşünüyorum.

    güzel bir mim olmuş. ellerine sağlık :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana karsı tum sırlarımız ıfsa olmus oldu demı sımdı :d Neyse abı dıyeceksın bundan sonra bana :D

      Puzzle konusunu bayadır aksatıyorum. Kışa artık.

      İletişim fakultesini tavsiye eder mıyım bılmıyorum. Meslek guzel olsa da fakulte pek cekılmıyor.

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.