Muhteşem 5’li – Kitaplığımdaki renkler


Cahil Okur’dan herkese merhabalar…

Uzun bir aradan sonra Muhteşem 5’li yazılarına geri dönme kararı aldım. Aslında bu benim bir şeyde devamlılık getirememe sıkıntımdan dolayı yarıda kalan bir projeydi. Şimdi tekrardan devam ediyoruz kaldığımız yerden.

Geri dönüşü kitaplığımdaki renkleri sizinle paylaşarak yapmak istedim. İşte kitaplığımdaki 5 muhteşem renk;


5 – Pembe

Bir erkeğin kitaplığındaki en az olan renk elbette ki pembe J Bunun nedenini bir erkek olmadan algılamanı imkansız. Pembe bir kitap okurken sokakta, otobüste görülmeniz size karşı olan bakışları bir hayli değiştirebiliyor. Hatta Elif Şafak’ta böyle bir algıya sahip ki pembe kapağa sahip ki Aşk kitabının pembe kapağı yanı sıra gri olan kapağı da basılmıştı. Neyse lafı fazla uzatmayayım da hemen pembe renge sahip kitaplarımdan gözüme çarpanları sizinle paylaşayım;

Oben Budak  - Falan Filan
George Orwell – Hayvan Çiftliği

4 – Sarı

Sarı ve türevleri olan turuncu vs renklere sahip kitap sayımda bir hayli az. Pembeye göre daha erkeksi bir renk olsa da sarı kapağa sahip kitap fazla basılmıyor sanırım. Ancak sarı renk kapağa sahip ve benim için oldukça özel olan bir kitaba sahibim; Martı Yayınları’ndan çıkan William Kamkwamba’nın Rüzgarı Dizginleyen Çocuk’u. Çok sevdiğim ve zaman zaman açıp açıp baktığım bir eser. Neyse hemen gözüme çarpan diğer kitapları da sıralayayım size;

Wilbur Smith - Yırtıcı Kuş
Andy Weir  - Marslı
Veronica Roth - Yandaş

 3  – Mavi

Kitaplığımda sıralamaya soktuğumda sanırım 3. sırayı mavi alacaktır. Direkt mavi olarak algılamaktansa biraz daha renk skalasını geniş tutarak bu sıralamayı yaptığımı belirteyim. Hemen gözüme çarpan maviler şu şekilde;

Suzanne Colins - Alaycı Kuş
Veronica Roth - Uyumsuz,
Rick Riordan - Kayıp Kahraman
Rick Riordan - Neptün’ün Oğlu
George R. R. Martin - Kralların Çarpışması Kısım II

2 - Yeşil

Son ikiye girerken biraz daha uzun süre baktım kitaplığa… Bunun sebebi iki renk arasında gidip gelmemdi. Ancak kararımı verdim, kesinlikle zirvenin bir basak altında yeşil olmalı. Yeşil farklı tonları ve yeşil siyah geçişli kitap sayım bir hayli fazla. İşte bazıları;

Yüzüklerin Efendisi Serisi
Boleyn Kızı Serisi
Veronica Roth – Kuralsız
George R. R. Martin – Kılıçların Fırtınası Kısım II
Kemal Tahir – Devlet Ana

1 – Siyah

Hepinizin tahmin edeceği gibi kesinlikle zirve siyahın. Kara kitaplara olan garip bir aşkım var sanırım J Şöyle kafamı kaldırıp kitaplığa baktığımda hep siyahlar gözlerimin önünde. İşte o siyahların arasındakiler şöyle;

Gece Evi Serisi
Alacakaranlık Serisi
Josh Malerman – Kafes
George R. R. Martin – Taht Oyunları



4 yorum:

  1. Üzülerek sadece Hayvan Çiftliği'ni okuduğumu söylüyorum ama Hayvan Çiftliği okunmaya değer :)

    YanıtlaSil
  2. Umarım kısa zaman içinde diğerlerini de okursun. Özellikle Tolkien :) Dünya her zaman ikiye ayrılır;

    Tolkien okuyanlar
    ve
    Bir gün mutlaka tolkien okuyacaklar :D

    YanıtlaSil
  3. Ahahah cidden yaa renk faşizmi var toplumda :D neymiş kıza pembe erkeğe mavi yok yaa benim en sevdiğim renk mavi mesela nolcak. Bi erkek en çok pembeyi sevse illa tercihleri mi farklı olmalı :D hadi oldu diyelim bundan sanane di mi ama :D yine kustum içimi gidiyorum hadi hayırlısı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana ben dun gece ne gösterdim. İnsanlar belli kalıpların arasında sıkışıp kalmış durumda. PuCCa okudum diye aşağılandım ya daha ne dıyım ki ben. Pembe kitap okusam birde toplumsal alanda bilmiyorum başıma neler gelirdi

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.