31: KİTAP YORUMU : Bayan Peregrine'nin Tuhaf Çocukları

Bayan Peregrine'nin Tuhaf Çocukları


Yazar: Ransom Riggs
Yayınevi : İthaki Yayınları
Çevirmen: Aslı Dağlı

ARKA KAPAK YAZISI


Gizemli bir ada. Terk edilmiş bir yetimhane. Fazlasiyla tuhaf fotoğraflardan oluşan bir koleksiyon.

Tüm bunlar kurgu ile fotoğrafçılığı nefes kesici bir şekilde bir araya getiren ve unutulmaz bir okuma deneyimi sunan Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları romanında keşfedilmeyi bekliyor.

Yaşadığı korkunç aile trajedisi yüzünden Galler kıyılarındaki, dünyadan uzakta kalmış bir adaya yolculuk eden on altı yaşındaki Jacob, burada Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocuklar Yetimhanesi'nin yıkıntılarını keşfetmekle kalmayıp, Bayan Peregrine'in çocuklarının sadece tuhaf olmaktan çok daha fazlası olduğunun farkına varır.

New York Times bestseller listesinden 108 haftadır inmeyen, aklınızdan çıkmayacak eski fotoğraflar eşliğinde okuyacağınız Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları, gölgelerde geçen bir macera arayan her yaştan okuyucuyu içine çekecek eşsiz bir roman.

"Gergin, duygusal ve tuhaf mı tuhaf bir ilk roman. Fotoğraflar ve metin birbirini tamamlayarak unutulmaz bir hikâye yaratıyor."
-John Green, Kâğıttan Kentler ve Aynı Yıldızın Altında kitaplarının çoksatan yazarı-

"Bu, hipsterlar için yazılmış bir Harry Potter kitabı. Geçtiği dünyaya ve verdiği hisse bayıldım."
-Felicia -Day-

"Fotoğraflar olmasa bile hikâye kendi başına yetermiş fakat fotoğraflar hikâyeye karşı konulmaz bir gizem ekliyor. Birinci gözden anlatı samimi, komik ve etkili. Serideki bir sonraki kitabı dört gözle bekliyorum."
-Rick Riordan, Percy Jackson ve Olimposlular serisinin yazarı-
(Tanıtım Bülteninden)

Sayfa Sayısı: 320
Baskı Yılı: 2015

KİTAP YORUMU


Herkese Merhabalar…

Bu aralar bana ne oluyor bilmiyorum. Biraz “Umutsuz Ev Kadınları” formatındayım sanki. Bir melankoliklik var üzerimde. Durum böyle olunca da Bayan Peregrine'nin Tuhaf Çocukları okumam da tahmin ettiğimden biraz uzun sürdü. Ancak neticede bitti ve okuduğum için mutluyum. Neyse lafı uzatmadan hemen yoruma geçelim.



  1. İçerik Yorumu

Bayan Peregrine'nin Tuhaf Çocukları, Ransom Riggs’in yazdığı ikinci kitabı. Bir büyükbaba ve torunu arasında geçenlerle başlayan hikaye hiçte tahmin edilemeyecek bir noktada bitiyor. Aslında adı itibari ile biraz ipucu verse de benim beklediğim şeyden çok çok farklıydı kitap.

Kitabı okumadan önce çok fazla araştırma yağmamıştım. Sadece takip ettiğim bazı bloggerların kitabı okuduğunu ve yorumladığını biliyordum. Hikayemiz oldukça sıkı başlıyor. Olaylar sizi kendine çekiyor ancak nedendir bilinmez sonradan sanki aniden frenine basılmış araba misali yavaşlıyor. En azından benim görüşüm bu yönde.

Aynı zamanda başlardaki o sizi kendisine çeken yapısı giderek azılıyor ve olayların tahmin edilebilirliği artıyor. Bu da ister istemez okuyucuyu sıkan bir durum. Ancak yine de farklı bir fantastik dünya yaratmış olmasından dolayı Ransom Riggs’i kutlamak istiyorum.

Ayrıca kitapla ilgili olarak özellikle son 100 sayfada olacakları tahmin etmem ardından şu soru kafama takılmadı değil; “Bayan Peregrine'nin Tuhaf Çocukları acaba bir seri mi olacak?” çünkü kitabı bitirdiğinizde olaylar burada böylece kalamaz. Daha yapılacak çok iş var diyorsunuz kendi kendinize. Ransom Riggs yada yayıncısının bu konuda bir açıklama yapıp yapmadığını bilmiyorum.

Toplamak gerekirse benim için güzel bir kitaptı. Ancak şunu da söylemediğimi hemen belirteyim; “Mutlaka Okuyun”

  1. Yazım Dili Yorumu

Ransom Riggs’in okuduğum ilk kitabıydı. Bu nedenle dili noktasında çok detaylı bir yorum yapamayacağım. Ancak insanı bunaltmayan bir yapıda yazdığını söyleyebilirim. Kitabın çevirisinin de bunda etkisi olduğu kanısındayım.  Dilin akıcı olması ve okuyucuyu yormaması gibi nedenlerde benden 5 üzerinden 4 aldı desem kafi gelir sanırım.

  1. Yapısal Yorum

Kitabın Türkiye’deki basımı İthaki’ye  ait. Uzun zamandır İthaki’den çıkmış bir eser okumamıştım. Bu nedenle yapısal olarak değerlendirmemi İthaki kalitesi deyip olayı fazla uzatmak istemiyorum.
Öte yandan bazı kelime yazımlarında sıkıntı olduğunu da belirteyim. Ayrıca kitabın sonunda teşekkür kısmında yazar arka kapakta kendi resmi olduğunu ve bu resmi çeken kişiye teşekkür ettiğini belirtiyor. Merakla nasıl bir foto diye arka kapağı açıp bakıyorsunuz ancak yok! Böyel bir şey işte…

SEÇTİĞİM SÖZLER


  • Annem bir gün karşıma geçip bir kaşif olamayacağımı,çünkü dünyadaki her şeyin çoktan keşfedildiğini söyledi. Yanlış yüzyılda doğmuştum... (Sayfa 11)

  • Hepimiz kendi masallarımıza tutunuruz, ta ki onlara inanmanın bedelini ağır ödeyene dek.  (Sayfa 19)

  • Daima bir yarın vardır (Sayfa 31)

  • Çok paranız olduğunda parayı önemsemediğinizi söylemek çok kolaydır. (Sayfa 66)

  • Babamı anlamaya çalışmaktan vazgeçeli uzun zaman oldu (Sayfa 101)

  • Biri seni içeri almazsa er ya da geç kapıyı çalmaktan vazgeçersin  (Sayfa 101)


  • Sende bir tuhaflık olduğundan emindim. Ve bunu bir iltifat olarak söylüyorum
  • (Sayfa 279)


9 yorum:

  1. Esrarengiz hikayeleri severim ama sonucu tahmin ettirmeyenden olanlari. Sayfandaki baykuslara bayildim en sevdigim hayvanlardandir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslına bakarsanız sonuçtan ziyade olayların akışı tahmin edilebilirdi. Bu anlamda hoşunuza gidecek bir kitap olabilir
      Baykuşları bende çok severim. :) Yeterince de gösteriyorum sanırım :)

      Sil
  2. Evet ben seri olacak diye biliyorum ve çoook merak ediyorum yaa filmi çıkmadan okuyabilsem bari :/ gayet objektif bir yorum olmuş seninki de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri olması lazım, olmazsa olmaz :) Objektif yorum derken hafif bir iğnelememi var ?

      Sil
    2. Yoo asla her yönüyle incelemişsin ya bana çok faydalı geldi o yüzden dedim :)

      Sil
  3. Merhaba,
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum. Blogunuz cok güzel.Takipteyim bende beklerim. :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba
    Bloğunuzu beğendim ve takibe aldım. Bloğuma da beklerim.
    http://beydaninkitapligi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.