2015 Panoraması



Cahil Okur’dan herkese merhabalar…

GoodReads’daki 2015 raporumu görmem ardından hemen kolları sıvayarak sizlerle 2015 yılını değerlendirmek istedim… İşte 2015 yılında yaptığım okumalar istatistiği;

Yıla 75 kitap hedefiyle başlamıştım. Ancak şunu da belirtmem lazım GoodReads ile tanışmam blog ardından oldu ve bu nedenle de aynı yıl içinde okuduğum kitapların tamamını ekleyebildim diyemeyeceğim. Bu nedenle geride kalan 6 aylık dönemde yorumlarını sizlerle paylaştığım ve bazı hatırladığım kitaplar sadece GoddReads profilimde ekli. Buna göre hedefim olan 75 kitaptan GoddReads’e göre sadece 34’ünü okuyabilmiş durumdayım. Toplamda okuduğum sayfa sayısı ise 13 bin 642…

Bu yılın okuduğum en az sayfalı eseri Yusuf Atılgan’ın Aylak Adam eseri… En kısa eser olmasına rağmen okurken zorlandığımı belirtmem lazım. Gerçekten ağır bir eserdi.


2015’de okuduğum en uzun eser ise George R. R. Martin’in Taht Oyunları eseri… 850 sayfalık bu kitabı bana kardeşim hediye etmişti sağolsun. Dizinin gerçek bir hayranı olduğumu daha öncede sizlere belirtmiştim. Şimdilerde kitapla dizinin aynı anda devam etmesi için uğraş veriyorum. Okunmayı bekleyen serinin iki kitabı rafta…


Okuduğum kitapların ortalama sayfa sayısı ise 413

Okuduğum kitaplar arasında en popüler olanı Açlık Oyunları kitabı. Toplamda 4 milyon 62 bin 103 GoodReads kullanıcısı tarafından okunmuş.

Okuduğum en popüler olmayan eser ise Yücel Sarp Dere’nin Can Dostu kitabı. Eğer hala okumadıysanız şiddetle tavsiye ederim.


Okuduğum kitaplar arasında en fazla rate alan eser ise Sabahattin Ali’nin Kürk Mantolu Madonna’sı… Kullanıcıların oylarına göre 4,54 puan almış durumda.

Okuduğum kitaplara verdiğim ortalama puan ise 4,3


VE bu yıl okuduğum ve GoodReads profilime eklediğim eserler ise şu şekilde;


5 yorum:

  1. Goodreadsin 2015 raporlarına bayıldım yaa sırf bunun için üye oldum tekrardan :D normalde ben 1000Kitap'cıyım da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1000Kitap hiç kullanmadım, bir ara ViKitap'a bakmıştım ama tat vermedi. GoodReads en iyisi geldi hele ki raporlama sonrası daha da hayran kaldım açıkcası

      Sil
    2. 1000Kitap aile gibi yaa alışınca bırakamıyorsun tavsiye ederim :)

      Sil
    3. Tavsiyene uyup hemen bir üyelik açıyorum :D

      Sil
    4. Yaa seversin inşallah :)

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.