26: KİTAP YORUMU: Ay Hadi İnşallah! - Pucca Günlük 4. Kitap

Ay Hadi İnşallah! - Pucca Günlük 4. Kitap

Yazar: Pucca
Yayınevi : Okuyan Us Yayınları

"Ne anneler, ne eski sevgililer ne de etrafta dolanan s.tükler! Bu kez başaracam, bu kez o duvağı takcam! Hiçbir şey önüme engel olamayacak… Sen bile! Kaderimde yokmuş, falımda çıkmıyormuş, o adam bana göre değilmiş… Hiiiiiiiiiç anlamam, dinlemem, o adam buraya gelecek! Ayy hadi inşallah!"

"İskambil kâğıtlarından ev yapıyorum kendime Vale'yi saklıyorum, Kız'ı kıskanıyorum, As'la hayaller kuruyorum. Hep birşeyler eksik kalıyor, sayılar başımı döndürüyor. Fal bakıyorum maça aramızı bozuyor, papaz kaçıyor. Ve ben kâğıttan evin içine bir türlü sığamıyorum…"

Bu kitabın okuyucularına bir uyarısı olsaydı, o da "Pucca bu, anılarını mutlaka okuyun ama sakın ola ilişkinizde uygulamayın!" olurdu… Sosyal Medya'nın kraliçesi Pucca, 4. kitabı Ay Hadi İnşallah'ta yine kadın zekâsını, komikliğini, sinsiliğini, şaşkınlığını ve hani o bildiğimiz, "Ne onunla ne onsuz!" aşkı en yalın haliyle yazdı… İlk kitabından itibaren başına gelen her şeyi tüm samimiyetiyle anlatıp çoğu zaman, "Sanki beni anlatmışsın…" dedirten Pucca'nın günlüğünde bu kez en bilinen aşkı Ceri ile olan hikâyesini okuyacağız.

Her durumdan bir kavga çıkaran, her kavgada ayrılan, her ayrılıktan 10 dakika sonra barışan Pucca ve Ceri'yi okurken, bakalım siz hangi tarafta yer alacaksınız?
(Tanıtım Bülteninden)

KİTAP YORUMU


Cahil Okur’dan herkese merhabalar arkadaşlar.

Sizlerden ayrı kaldığım dönemde okuduğum kitaplardan biri de PuCCa Günlükleri’nin 4.’sü olan Ay Hadi İnşallah’tı…

Kitap sizi kapağındaki “Nereye kadar seveceksin? Ne kadar seveceğin umrumda değil…” sözleriyle karşılıyor. 3. kitabın ardından yeniden günümüze dönüyoruz ve PuCCa’nın Ceri ile olan ilişkilerine şahit olmaya devam ediyoruz.

PuCCa ve Ceri’nin ilişki terapisti olduğunu tahmin ettiğim bir doktoru ziyareti ile başlayan kitapta PuCCa yaşadığı çetrefilli ilişkileri anlatmaya devam ediyor. Bu arada PuCCa fal meraklısı bir kadın haline gelmiş durumda. Fala inanma falsız da kalma misali hayatında da baktırdığı falların etkisi bir hayli fazla oluyor elbette.

Okuduğum kitaplarda konuya fazla girmeyi sevmediğimi, spoiler vermekten kaçındığımı  artık biliyorsunuz diye düşünüyorum. Ancak konuya girmeden de bu kitap nasıl anlatılabilir bilmiyorum açıkçası. PuCCa’nın hayatına dair anlattıkları gerçekten sizi kendisine bağlamaya yetiyor. Bazen PuCCa hakkında “ne kötü kızmış bu ya!” diyorsunuz, bazen de “İnsan evladı bu kızın yanında yaşlanmaz!” diyorsunuz.

Geride kalan 4 kitapta da beni en çok etkileyen bölümler PuCCa’nın ailesi ile olan ilişkilerini anlattığı kısımlar oldu. Gerçi ailesi demek genel bir tanım oldu daha doğrusu bunun annesi ile arasındaki ilişki çıkmazları ve geçmişine dönük anlattıkları demek daha doğru olur. Ay Hadi İnşallah’ta merakla beklediğim karşılaşma oldu. PuCCa annesi ile bir araya geldi. Zodyaklı (küçük kız kardeşi olur kendisi) da onlarla beraberdi.

Onun annesi ile benimse babamla olan bazı problemler nedeniyle görüşmememiz nedeniyle daha bir dikkatli okudum bu kısımları diyebilirim. Sanki daha bir yakın gördüm kendime o satırlarda PuCCa’yı… Ancak annesinin anlattıklarının benim açımdan bir geçerli tarafı olmadığını belirteyim. Bu kadar basit olmamalı her şey diyorum. Bu kadar basit olmamalı, olamamalı…

Velhasıl kelam PuCCa’nın annesi ile buluştuğu kısımları ve PuCCa’nın bize o satırlarda anlattıkları hafiften duygusala bağlanmanıza neden olabilir, şimdiden uyarıyım. Ailesi ile ilgili olarak ilk defa bu kitapta göreceğiniz bir diğer ayrıntı ise erkek kardeşinden bahsetmesi. Zodyaklı gibi kendisine bir takma ad uydurmasa da merakla beklediğim bir gerçeği de bu kitapta öğreneceksiniz sizde. Sürekli kardeşlerim diye bahsederken geride kalan kitapların hiçbirinde kendisinden bahsetmemişti. Gerekçesini kendisi belirtiyor, okuduğunuzda hak vereceğinize eminim.

Genel olarak aşk hayatını anlatan PuCCa’nın bu kitabında; Ankaralı, Erik, Pekmez ve Ceri’den sonra Adam ile tanışıyoruz. Adam kim mi? Okuduğunuzda ben gibi kendisine karşı bir antipati besleyebilirsiniz ancak anladığım kadarıyla şu an evli olduğu kişi oluyor bu Adam.

Serinin 4. kitabı da geride kaldı. 4 kitap arasında beğenime göre bir sıralama yapmam gerekirse eğer 2 – 4 – 1 – 3  derim ben. Beşinci kitap şu an beni bekliyor ama bu kadar kahkaha ve hafif duygusallıklar ardından ciddi bir kitap okumak istiyorum. Sıradaki kitabım Adolf Hitler’in “Kavgam” kitabı… PuCCa acaba bunu duysa ne derdi diye de geçmiyor değil aklımdan J
Bu arada bir şey daha demek istiyorum PuCCa’nın şu anda Hürriyet’te yazdığını biliyorum. Belki okuduğum tüm isimlerin gerçeklerine ulaşmak artık çok kolay ama araştırma yapmadan okumaya devam etmek istiyorum. Nedendir bilinmez böylesi daha güzel geliyor şu an gözüme. Belki seri bittikten sonra PuCCa’nın gazetede ve dergide yazdığı yazılara da bakarım.

Ve son olarak bir erkek okur olarak PuCCa hayranı olmak biraz abes mi olur? Ne dersiniz?

SEÇTİĞİM SÖZLER



  • Medeni olmak bildiğin gavatlık bence (Sayfa 11)
  • En sevdiğim şey sonu bir yere varmayan kadın dergisi testleri… (Sayfa 104)
  • Bir insanı değiştirebilirim diye girme o yola, ben bunun bu huyuna katlanabilir miyim diye düşün. Kimsenin huyu değişmez. (Sayfa 187)
  • Ne kadar güçlü olursan ol, birinin seni düşündüğünü bilmek kadar huzurlu bir şey yokmuş meğersem… (Sayfa 321)

SERİNİN DİĞER KİTAPLARI





Hiç yorum yok

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.