Muhteşem 5’li: En sevdiğim okuma mekanlarım


Herkese merhaba. Yeni bir Muhteşem 5’li ile karşınızdayım. Ne yazsam diye düşünürken aklıma en sevdiğim okuma mekanlarımı yazmak geldi. Aslında her yerde okumayı seven birisiyim ancak bazı yerlerde okumak beni daha çok mutlu ediyor ve daha iyi konsantre oluyorum sanırım.
Başlmadan önce sıralamanın yine bir derecelendirme olmadığını belirtmek isterim. Gelelim listemize;

İş yerim / Sergim


Bendeniz bir bijuteri sergisine sahip kimseyim. Bu nedenle de vaktimin büyük bir çoğunluğunu semt pazarlarında geçirmekteyim. Hal böyle olunca da okumalarımın büyük çoğunluğunu burada yapıyorum. “Çalışırken kitap okunur mu?” Aslında bu soruyu bende kendime zaman zaman sorsam da vakit buldukça okumaya çalışıyorum. Genelde sakin pazarlar ve akşam üzerleri işlerin azaldığı vakitlerde hemen kitaba sarılıyorum. Bu nedenle sevdiğim okuma mekanlarımdan bir tanesi tartışmasız ki iş yerim olan sergimdir.

Ev Balkonu


Malum yaz ayları geldi… Sizde biliyorsunuz ki havalar bir hayli sıcaklaştı. Durum böyle olunca en favori okuma mekanlarımdan biri olan balkonun şöhreti yine arttı. Son zamanlarda okuduğum kitapların çoğunluğunu balkonda okuyorum desem yalan olmaz. Hatta az önce oradan geldim. “Kayıp Kahraman” okuması güzel serin bir havada balkonda devam ediyordu. Aklıma Muhteşem 5’li yazmadığım gelince içeri koştum ve buradayım.

Odamdaki kanepe


Evet odamda bordo ve üzerinde çiçekler olan bir kanepe var (Pek kişiliğimi yansıttığını söylemem.) Kendisinden pek hoşlanmasam da okumalarımın büyük bir kısmını da onun üzerinde gerçekleştiriyorum. Sanırım cama yakın olması ve havaların sıcak olması bunda etkili. Kışları ise kalorifere yakın olması popülerliğini sürdürmesine neden olmakta. J

Bilgisayar masam


Bazen okurken uykum gelir. Hem de gözlerimi açamayacak hale gelene kadar ve tekrar tekrar aynı satırları okuyacak olana kadar. Böylesi durumlarda bilgisayar masam yardıma koşar desem yeridir. Hemen başına geçer ve güzel bir şarkı eşliğinde okumaya devam ederim. Çoğu zaman kitaplara uygun şarkılar seçerek okuduklarımı daha da somutlaştırmaya çalışırım.  Benim için vazgeçilmez okuma mekanlarından biri de bu nedenle bilgisayar madamdır.

Yatağım


Evet az önce sıralamanın bir derecelendirme olmadığını söylesem de en sevdiğim okuma mekanım tartışmasız yatağımdır.  İşim bittiğinde uykuya yakın olmayı seviyorum sanırım. Kendisiyle bu aralar çok sıkı fıkıyız. Sanırım uykucu bir okur olmamdan kaynaklanıyor. Ama yatakta okumayı kim sevmez ki. Yataklar bir okurun en yakın arkadaşıdır bana göre. En sakin, kitaplara en odaklanabilir noktam tartışmasız yatağım.


Benim en sevdiğim okuma mekanlarım bu şekilde. Sizde benimle en sevdiğiniz okuma mekanlarını paylaşırsanız mutlu olurum. Şimdilik yeni bir yazıya kadar hoşçakalın.

1 yorum:

  1. Benim de en favori okuma yerim yatağımdır. Söylediklerine kesinlikle katılıyorum, yatağımda okurken huzurla doluyorum sanki, hiçbir sorunum kalmıyor gibi :D Lisedeyken okulda da devamlı okurdum ama artık ev dışında kitap okuyamıyorum fazla, hele okulda hiç vaktim olmuyor. Toplu ulaşım araçlarında çok fazla vakit geçiriyorum ama kitap okuyamıyorum malesef, bu yüzden yolda geçirdiğim zamanlar tam bir vakit kaybı oluyor...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Önemlidir

Blogger tarafından desteklenmektedir.